Afgelast !

Helaas is deze voorstelling wegens omstandigheden afgelast. Er wordt een nieuwe datum gezocht in 2023.

Helse liefde oftewel de Mgr Schraven Passie

Zaterdagavond 19 november In de RK kerk te Montfoort, aanvang 19:30 uur.

De voorstelling 'Helse liefde' gaat over Louise, een vrouw in het nu, die door haar man wordt mishandeld. Door de ontmoeting met een voorbijganger in het park komt ze in aanraking met het verhaal van Frans Schraven. Het zal voor Louise het begin zijn van de zoektocht naar haar eigen innerlijke kracht en een uitweg uit haar benarde situatie.

Het verhaal

Louise is een vrouw die alles heeft wat ze maar wil: een mooi huis, een lieve hardwerkende man en leuke vriendinnen. Althans, zo lijkt het. In werkelijkheid wordt ze zowel mentaal als lichamelijk door haar man mishandeld. Louise denkt zelfs dat dat haar eigen schuld is.
Als ze tijdens de pauze van haar vrijwilligerswerk een man ontmoet in het park is dat het begin van Louise's zoektocht naar haar innerlijke kracht. Want deze man vertelt haar over ene Frans Schraven: een missionaris die in 1899 naar China vertrok en daar uiteindelijk in 1937 het leven redde van honderden vrouwen en meisjes. Een heldendaad die hij met de dood moest bekopen. Louise raakt enorm geïnspireerd door dit verhaal, maar durft ze uiteindelijk ook echt voor zichzelf te kiezen?
'Helse liefde' is een voorstelling over geweld tegen vrouwen, over het indrukwekkende verhaal van Frans Schraven in China, over hoop en bevrijding.

Facts

De voorstelling wordt gespeeld door 40 zangers en spelers en duurt ongeveer 90 minuten (zonder pauze). Er zijn 12 scenes en 14 liedjes in de voorstelling.
Het is een kleinschalige productie, die op veel plaatsen gespeeld kan worden.
De zangers en spelers komen uit de omgeving Oost-Brabant, Gelderland en Noord-Limburg.
Met het spelen van deze voorstelling wordt ook geld ingezameld voor een goed doel: expertisebureau Helse liefde dat zich inzet voor hulp aan slachtoffers van mensenhandel en (huiselijk) geweld.
Scriptschrijver en dirigent Roel Verheggen is zelf ook actief binnen dit expertisebureau als preventiemedewerker en ouderbegeleider.

Muziek

In de voorstelling worden de liedjes gezongen door het koor en/of solisten. Enkele titels zijn: Als de liefde niet bestond (Toon Hermans), The prayer (Andrea Bocelli), So  strong (Labi Sifre), De wereld beweegt (Wende Sneijders) en Gabriela's song (uit "As it is in heaven").
Het koor wordt begeleid door Nick Zwart aan de piano en middels professionele orkestbanden.
Het geluid wordt verzorgd door Bas Winkelmolen.

Kaarten

Kaarten zijn te verkrijgen via de site van Helse Liefde en kosten via het ticket systeem € 13,29; aan de deur € 15,00

Of gebruik de button voor het rechtstreeks boeken.

Indrukwekkende première!

Op zondag 9 oktober jl. ging Helse liefde in première in de kapel van de paters Lazaristen in Panningen. Het werd een gedenkwaardige dag! De genodigden genoten van de voorstelling en waren na afloop vol lof. Enkele quotes: 'meermaals ontroerd', 'ik kom nog een keer kijken' en 'prachtige zang en spel'.