Afsluiting restauratie Dak en toren.

Zaterdag 24 juni 2017 is het restauratieproject dak en toren officieel afgesloten. Het was een mooi moment om dit te doen op de feestdag van de naamgever van het kerkgebouw en geloofsgemeenschap "Geboorte van Johannes de Doper". De officiële afsluiting werd geopend met het luiden van de klokken waarna muziekvereniging "Ons genoegen" Montfoort doortrok om de bewoners op dit feest te attenderen. Even na 11 uur gaf muziekvereniging "Sint Carolus" twee concerten in het kerkgebouw.

Pastoor H. van der Vegt, Ad Vendrig, voorzitter van de Kerkcommissie en gedeputeerde van de provincie Utrecht Mariëtte Pennarts-Pouw hielden korte toespraken; de restauratie is mede mogelijk gemaakt door een subsidie van het Parelfonds van de provincie Utrecht. Dank werd gezegd aan de parochianen, de inwoners en het bedrijfsleven van Montfoort en Linschoten. Het kerkgebouw is meer dan alleen een dak boven wat hoofden.
Burgemeester mw. mr. P.J. (Petra) van Hartskamp-de Jong van Montfoort had in de week ervoor al een bezoek gebracht aan de commissie om blijk te geven van haar betrokkenheid, zij was op de feestdag zelf verhinderd.

Het officiële deel werd afgesloten met een korte film van Thomas de Ridder, die met een drone het resultaat van de restauratie prachtig in beeld heeft gebracht. Daarna werd er getoost en nagepraat; voor de kinderen was er een springkussen, chips, pannenkoeken en ijs. Voor een impressie van de dag klik hier.