Veiling t.b.v. restauratie kerkgebouw

De veiling trok ongeveer 200 mensen waarvan driekwart actief mee deed met het bieden op het pallet van producten en diensten. De veilingmeester John den Houdijker bracht de sfeer er goed in waardoor er naast het bieden ook veel gelachen werd. De producten liepen niet allemaal even hard en werden er zelfs een paar naar een paar euro afgeslagen. Er waren ook producten en diensten die beter in de smaak vielen en waar de geïnteresseerden het, tegen elkaar opbieden, niet zomaar opgaven.
Naast de 150 objecten in de catalogus kon een dienst twee keer en een product onverwachts drie keer aangeboden worden. Twee interessante diensten werden nog na het te drukken gaan van de catalogus aangeboden en in de veiling meegenomen; zo gingen er 155 stukken onder de hamer. Klik hier voor inzage van het veilingboekje.
Na de veiling werd er direct overgegaan op de verloting. De catalogus met daarop het unieke nummer was het lotnummer. Ook al had je niet geboden, was er de kans dat je niet met lege handen naar huis was gegaan.
Na de loting kon de voorzitter Sjaak Spruijt direct de veilingopbrengst bekend maken. De veilingopbrengst was 16.033,00 euro. Hij had eerder de verwachting van 15.000,00 euro uitgesproken euro en was dus ook zeer blij met de uitkomst. Hij dankte daarvoor alle aanwezigen, de vrijwilligers, de gulle schenkers en de sponsoren voor dit resultaat.
Met deze veiling kan het project “restauratie kerkdak en toren” worden afgesloten. De financiële bijdrage die de geloofsgemeenschap van het parochiebestuur extra moest leveren, is mede door de acties van de stichting gerealiseerd.
We mogen terug kijken op een mooie en gezellige en mooie veiling maar bovenal op een succesvol actiejaar.
Voor foto´s van de veiling klik dan hier.