Prinsenconcerten met als motto Plezier met muziek!

Zondag 15 september, hebben we mogen genieten van een prachtig concert van Camerata Capelle; een ensemble samengesteld uit een flexibel netwerk van professionele en semiprofessionele musici. Camerata Capelle legt zich toe op het repertoire uit de barok en de klassieke periode. Zij speelden werken van Cimarosa, Bach en Telemann.

Programma

1. J.S. Bach: Suite (Ouvertüre) Nr. 2 h-Moll BWV 1067 - voor fluit, strijkers en basso continuo
2. D. Cimarosa/A. Benjamin: Hoboconcert in c minor
3. G. Ph. Telemann: Tafelmusik deel II Kwartet voor fluit, hobo, fagot en basso continuo

De solisten

Marjola Uitendaal, hobo, studeerde aan het conservatorium van Utrecht bij Ernest Rombout en vervolgde haar opleiding aan het Sweelinck Conservatorium te Amsterdam, het Koninklijk Conservatorium in Brussel en aan de Musikhochschule in Hannover. Marjola is als hobo- en althobo-remplaçant verbonden geweest aan het Radio Filharmonisch Orkest. Daarnaast speelde zij in diverse beroepsorkesten en gaf ze les aan muziekscholen.
Trudi Bos, fluit, had les van Anke van der Bijl en Hanni Barendregt, Imre Rolleman, Rik Andriessen, behaalde haar diploma Bezigheidstherapie “Norel“ te Epe, MBO. Zij behaalde haar diploma van de Hogeschool voor muziek “Schumann-academie“ te Utrecht HBO.

De overige leden van Camerata Capelle zijn; Boudewijn Bruil - viool, Wim Struiksma - viool, Agneska – altviool, Georg de Lange - cello en Ineke Haag - klavecimbel

Het concert werd georganiseerd in samenwerking met de stichting Oude Hollandse Waterlinie.