Zangdag 17-09-2022

Samen met Stichting Cultureel Montfoort organiseren wij een Zangdag in de Johannes de doperkerk te Montfoort.

De afgelopen twee jaar zijn de repetities voor het Passie/Voorjaarsconcert afgebroken. Nu we weer konden  en mochten organiseren konden we zangliefhebbers in de gelegenheid stellen te doen wat ze graag doen: samen zingen!

De Zangdag stond onder leiding van dirigent Michiel Rozendal en de begeleiding werd verzorgd door Barbera Sinte Maartensdijk op de piano.

Vanaf 10.00 uur werden er bekende en hele mooie minder bekende koorwerken ingestudeerd en werd de dag om 15.30 uur afgesloten met een concert van de op die dag ingestudeerde stukken. De koorzangers kregen vooraf het repertoire opgestuurd voor zelfstudie.

Uit ervaring is bekend dat dergelijke dagen leuk zijn voor zangers en de concertbezoekers. ruim 110 mensen hadden zich aangemeld, uiteindelijk werden het er 80, niettemin een fantastisch koor!

Bezoekers mochten vanaf 10:00 uur de repetities bij wonen, hier werd door enkelen gebruik van  gemaakt.

15:30 werd de dag afgesloten met een geweldig gratis mini concert.

Foto van de repetitie 17 september 2022

De dag werd heerlijk afgesloten met een mooie concert en een groot publiek.

Het programma

Heilig                                                Franz Schubert

I remember                                    Sarah Quartel

The road home                              Stephen Paulus

Ave Maria                                       Edward Elgar

A flower remembered               John Ruiter

Ubi Caritas                                      Michiel Rozendal

Het bovenstaande  nummer is speciaal voor deze dag geschreven en voor aanvang van de repetitie uitgedeeld. Een uitdaging voor koor en dirigent.

Lena’s song                                     Stefan Nilsson