Welkom op onze website!

Op deze site vind u informatie over de stichting en haar activiteiten die wij zelf of in samenwerking met anderen organiseren.

100 jaar kerkgebouw

In 1923 wordt in opdracht van het Kerkbestuur opdracht gegeven een nieuwe kerk te bouwen naar een ontwerp van architect Wolter ter Riele gz. en na goedkeuring door de kerkelijke overheid op 2 juli 1923, op 28 augustus aanbesteed. Door aannemer A.W.Stolker, een eigen parochiaan, werd de kerk gebouwd. Op 9 juni 1924 werd de eerste steen gelegd door Pastoor C.M.J.Spaan. De kerk werd geconsacreerd op 13 augustus 1925 door de Aartsbisschop Mgr. Jansen.

In het kerkelijk jaar 2025, van Christus Koning vanaf 24 november 2024 tot  23 november 2025, geven we aandacht aan dit heugelijk feit van 100-jarig kerkgebouw.

Deze honderdste verjaardag zullen we op verschillende momenten in het jaar vieren binnen bestaande en extra activiteiten. De momenten zullen bijtijds worden gemeld.

Onder de agendapunten leest u meer over de (voorbije) activiteit.

Agenda 2024

• 24 Augustus Jaarmarkt
  • 13 en 14 December kerstmarkt

Boekspots vernieuwd

De stichting heeft de boekspots vernieuwd door er een nieuwe boekenkast te plaatsen. De oude boekenkast was niet praktisch, te hoog, te veel ruimte tussen de planken en een deel ervan was niet toegankelijk. In de nieuwe boekenkast staan nu meer boeken, overzichtelijker en goed benaderbaar. Weet u dat u de boeken gratis mag meenemen! Klik hier voor meer details.

Voorjaarsconcert 2024, 23 maart

Het voorjaarsconcert met meer dan 100 zangers en zangeressen ontving een geweldig applaus voor hun prachtige voordracht. Binnen enkele repetities is er, onder leiding van dirigent Michiel Rozendal en begeleiding van pianiste Barbera Sinte Maartensdijk en fluitist Remko de landmeter, een grote prestatie neergezet. Zij wisten veel indruk te maken op de meer dan 250 bezoekers die een geweldige avond hadden. De liederen werden in blokken door instrumentale stukken door Michiel Rozendal en Remko de Landmeter.  De presentatie werd verzorgt door Wilfred Kemp. Dit concert vraagt om meer, dus op naar volgend jaar!

Dit concert kwam tot stand in samenwerking met Cultureel Montfoort

Foto concert 2024, voor meer foto's klik hier

Rabo ClubSupport

Hartelijk dank voor uw stem

Donderdagavond 12 oktober 2023 hebben we uit de  Rabo ClubSupport weer een mooi bedrag mogen ontvangen van 922,83 Euro. Een resultaat dat tot stand is gekomen door de RABO leden die op onze stichting hebben gestemd. Daarvoor heel hartelijk dank!

Ons doel
De Stichting Vrienden van de Johannes de Doperkerk te Montfoort heeft onder andere het doel het kerkgebouw zoveel mogelijk open te stellen voor de gemeenschap Montfoort Linschoten. Door bijvoorbeeld in de zomer maanden op de woensdag en zaterdagmiddag het kerkgebouw open te hebben voor bezoek, open monumentendag, jaar- en kerstmarkt, organiseert concerten zelf of in samenwerking van anderen. Een gebouw voor iedereen. Aankomend jaar aandacht voor betere sfeerverlichting.

Klik hier als u alle resultaten van de RABO Leden stemmingen wilt zien; selecteer Utrechtse Waarden e.o..

Open kerkgebouw

Het kerkgebouw is dagelijks open van 10:00 tot 12:00 uur. In de vakantieperiode is het open op woensdag- en zaterdagmiddag tot  van 12:00 tot 16:00 uur. De laatste dag van deze vakantieperiode is op open monumentendag. Op deze woensdag- en zaterdagmiddagen zijn gidsen voor u aanwezig. Voor de bezoekers is een beschrijving van het gebouw in meerdere talen aanwezig. In de zomer maanden staat in de hal  een kast met religieuze artikelen en kaarten, deze kunt u kopen, de opbrengsten hiervan komen ter beschikking voor het onderhoud van het gebouw.

Actieve geloofsgemeenschap.

Montfoort Linschoten kent een actieve geloofsgemeenschap , zij organiseren veel activiteiten die voor een breed publiek aantrekkelijk zijn. Het kerkgebouw wordt voor veel activiteiten ingezet zoals ook concerten waar de stichting niet bij betrokken is. Neem eens een kijkje op de site van de geloofsgemeenschap; klik hiervoor op de onderstaande knop.